Ajankohtaista

 
 

4.10.2019


Rolan mukana VeloFinland tapahtumassa pääsponsorikumppanina

4.10.2019


Rolan mukana VeloFinland tapahtumassa pääsponsori-
kumppanina

 

Tapahtumassa tutustutaan mm. pyöräilyn ja kaupunkiliikkumisen uusiin suuntauksiin ja siihen, miltä tulevaisuus näyttää kaupunki- sekä yhteiskäyttöpyöräilyn näkulmasta

Image
 

Tapahtumassa tutustutaan mm. pyöräilyn ja kaupunkiliikkumisen uusiin suuntauksiin ja siihen, miltä tulevaisuus näyttää kaupunki- sekä yhteiskäyttöpyöräilyn näkulmasta

Image
 

Pyöräily muuttuvassa kaupunkiympäristössä

Pyöräliikenteen kehittäminen sai lisäpontta, kun ensimmäistä kertaa hallitusohjelmassa esitettiin toimenpiteitä ja rahoitusta pyöräliikenteen ja jalankulun lisäämiseksi.

Hallitusohjelma nojaa valtioneuvoston viime keväänä hyväksymään Kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelmaan, jonka tavoitteena on kasvattaa kävelyä ja pyöräilyä 30 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Pyöräilyn osuutta halutaan lisätä, mikä väistämättä tuo muutoksia liikkumisen suunnitteluun kaupunkiympäristöissä. Esimerkiksi Helsingissä suunnitellaan pyöräliikennettä omana kulkumuotonaan, jossa pyöräilyn ominaispiirteet otetaan huomioon ja jalkakäytäviä rauhoitetaan kävelylle. Myös Espoossa kehitetään pyöräliikennettä ja pyörätieverkostoa seuraavan kymmen vuoden ajan.

Reiteistä halutaan sujuvia ja turvallisia, lisäksi uusia pyöräilyreittejä suunnitellaan osuuksille, joista ne puuttuvat. Kaupunkiympäristössä pyöräily on usein nopein tapa liikkua lyhyitä, alle viiden kilometrin matkoja. Yhteiskäyttöiset kaupunkipyörät mahdollistavat nopean liikkumisen keskusta-alueella ilman pyörän omistamisen tarvetta ja niistä onkin tullut tuttu näky liikenteessä. Pyöräasemat on sijoitettu paikkoihin, joista on luontevaa jatkaa matkaa pyörällä kuten joukkoliikenteen solmukohdat. Ruuhkautuvassa kaupunkiliikenteessä pyöräily tarjoaa mielekkään vaihtoehdon lyhyille matkoille auton sijaan.

Rolan Oy
Kimmo Hanhinen
toimitusjohtaja
 

Pyöräily muuttuvassa kaupunki-
ympäristössä

Pyöräliikenteen kehittäminen sai lisäpontta, kun ensimmäistä kertaa hallitusohjelmassa esitettiin toimenpiteitä ja rahoitusta pyöräliikenteen ja jalankulun lisäämiseksi.

Hallitusohjelma nojaa valtioneuvoston viime keväänä hyväksymään Kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelmaan, jonka tavoitteena on kasvattaa kävelyä ja pyöräilyä 30 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Pyöräilyn osuutta halutaan lisätä, mikä väistämättä tuo muutoksia liikkumisen suunnitteluun kaupunkiympäristöissä. Esimerkiksi Helsingissä suunnitellaan pyöräliikennettä omana kulkumuotonaan, jossa pyöräilyn ominaispiirteet otetaan huomioon ja jalkakäytäviä rauhoitetaan kävelylle. Myös Espoossa kehitetään pyöräliikennettä ja pyörätieverkostoa seuraavan kymmen vuoden ajan.

Reiteistä halutaan sujuvia ja turvallisia, lisäksi uusia pyöräilyreittejä suunnitellaan osuuksille, joista ne puuttuvat. Kaupunkiympäristössä pyöräily on usein nopein tapa liikkua lyhyitä, alle viiden kilometrin matkoja. Yhteiskäyttöiset kaupunkipyörät mahdollistavat nopean liikkumisen keskusta-alueella ilman pyörän omistamisen tarvetta ja niistä onkin tullut tuttu näky liikenteessä. Pyöräasemat on sijoitettu paikkoihin, joista on luontevaa jatkaa matkaa pyörällä kuten joukkoliikenteen solmukohdat. Ruuhkautuvassa kaupunkiliikenteessä pyöräily tarjoaa mielekkään vaihtoehdon lyhyille matkoille auton sijaan.

Rolan Oy
Kimmo Hanhinen
toimitusjohtaja
[wpforms id="807" title="false" description="false"]

OTA YHTEYTTÄ, NIIN KERROMME LISÄÄ PALVELUISTAMME JA YHTEISKÄYTTÖPALVELUISTA

Jätä viesti tai ota suoraan yhteyttä.